Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Det gør ondt at se ligheden forsvinde fra sundhedsvæsenet, fordi politikerne ikke tør tale om at prioritere

Der er ingen vej uden om en mere grundlæggende diskussion om viljen til at prioritere i sundhedsvæsenet. Men ikke mindst politikerne er hunderædde for at gøre det. Det spærrer for varige løsninger.

Camilla NøjgaardOverlæge, Birkerød

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Danskerne har altid pralet af at have lige sundhed til alle. Vi har kun haft hån tilovers over for det amerikanske system, hvor fattige mennesker ikke har adgang til samme standard af sundhedstjenester som de rige.

Alle har efterhånden hørt, at der mangler sygeplejersker og andet sundhedspersonale i det offentlige sundhedsvæsen. Antallet af sygeplejersker…