Forelskelsen er ovre, Støjberg
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Den 8/5 skriver Lars Olsen i JP, at Danmarksdemokraterne er på vej til at blive Danmarks største arbejderparti. Jeg tillader mig nu at tvivle lidt på det. Danmarksdemokraterne rummer jo bl.a. den nyforelskede Peter Skaarup. Efter sin skilsmisse fra Dansk Folkeparti er han som et lyn fra en klar himmel faldet pladask for EU og samtlige internationale konventioner. Ak ja, når der går ild i gamle huse ...
Arbejderne er nu nok knap så amourøse over for Ursula von der Leyen og Guy Verhofstadt som Peter Skaarup. De er næppe heller begejstrede for konventioner, der forhindrer Danmark i at hjemsende kriminelle indvandrere.
Jeg er med på, at Inger Støjberg trækker mange vælgere. Men det skyldes, at hun har været helt fabelagtig til at overbevise mange om, at hun er benhård på udlændingepolitikken. Det har mest udmøntet sig i snak og lagkager. Da det blev alvor med tilstrømningen i 2015, stak Støjberg hovedet i busken. Så nej, Lars Olsen, Støjberg og Skaarups demokrater bliver ikke noget folkeligt arbejderparti.