Drop klimapolitikken – for naturens skyld
Klimaindsatsen kræver for meget plads, og det er en af årsagerne til, at naturen forsvinder.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Det ville være så befriende, om vores ledere ville indrømme, at klimapolitikken har slået fejl og skulle droppes.
Vi har behov for at erkende, at klimakrisen ej kan løses af hurtige tekniske fiks, grøn vækst eller via planøkonomiske tiltag fra politisk hold. Klimakrisen er et symptom på et overforbrug af materialer og energi.
Så længe vi har behov for…