Ros til "Hvad ville Jesus have sagt?"
Forsvar for programmet, der er blevet kritiseret af flere.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Det er sjældent, at jeg læser Marie Høghs indlæg. De er efter min smag for negative og ikke særligt opbyggelige.
Men jeg læste dog Høghs skarpe kritik af DR1’s udsendelse ”Hvad ville Jesus have sagt?”.
Og når jeg ikke kunne lade være med at læse netop dette indlæg, skyldtes det, at jeg nogle dage forinden havde sendt nedenstående rosende mail til programvært Iben Maria Zeuthen:
»Dette blot for at sige dig tak for dine udsendelser: Hvad ville Jesus have sagt. Jeg har ganske vist endnu ikke hørt dem alle, men netop hørt podcast fra den 12. februar, hvor bl.a. Lars Gustav Lindhardt og Vita Andreasen talte om tilgivelse og dom. Du har en så fornem måde at interviewe på, hvor der både bliver plads til præsternes svar, men hvor du samtidig også standser op og udfordrer. Det er virkelig flot og meget engagerende at lytte til.«