Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Det russiske folk er skyld i krigen. Men de er også løsningen

Vi må støtte de russere, der er parate til at gå imod deres regering. Det er dem, der må smide Putin på porten. Ukrainerne har brug for al den hjælp, de kan få, og noget af den hjælp vil komme fra russere – et folk, der på den ene side er sløvet af propaganda og korruption, men på den anden side godt ved, at der er noget galt.

Artiklens øverste billede
Også i Rusland er der protester mod krigen i Ukraine som her i Moskva forleden. Men politi og sikkerhedsstyrker slår hårdhændet ned på demonstranter, og tusindvis er blevet anholdt. Foto; AFP

Jeg bor i Holland sammen med min russiske kone, Irina, og vores to børn, Maya og Nikolai, som er otte og fire år, og som har både dansk og russisk statsborgerskab. Irina har grædt hver dag, siden den russiske krig mod Ukraine begyndte. Også i dag.

Jeg har også grædt, mest af sympati for ukrainerne, men også af frustration og

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.