Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Danmark har sjusket med spildevand – det går ud over landbruget

Man retter så at sige bager for smed, så landbruget kommer til at betale for forureningen fra renseanlæggene.

Poul Vejby-Sørensencand.agro., ekstern rådgiver, Bæredygtigt Landbrug, Hellerup

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Tre årtiers bevidst underbelysning af spildevands- og fosforproblemet (dårlig rensekvalitet, overløb af urenset spildevand og manglende kontrol af udledningernes omfang) har belastet tilliden til dansk miljøpolitik. Manglende fokus på fosforudledningerne kombineret med en overkritisk kurs over for landbrugets kvælstofudledninger har opretholdt/fremkaldt…