Postulat om big bang
<p>Jeg har med interesse via medierne fulgt med i indslagene om forsøget med om muligt at simulere et såkaldt big bang ud fra opfattelsen om, at universet er blevet til ved et kæmpe big bang i urtiden. <br></br></p>
Dette postulat som teorien om udvikling ved evolution, jf. Charles Darwin, er en alvorlig fejltagelse. Jeg kan henvise til skabelsesberetningen i Bibelen, hvor der står i 1. Mosebog kap. 1, v. 1.: »I begyndelsen skabte Gud Himmelen og Jorden.«
Det betyder ganske enkelt, at før denne skabelse var der ingenting. Det betyder, at Gud skabte himmelen, Jorden og universet ud af ingenting. I Bibelen, salme 148 v. 5, står der om skaberkraft: Han tale, og det stod der i den gamle oversættelse! Læs i øvrigt fra vers 1 t.o.m. vers 6. Der står det skrevet. Så let er det.
Resten af salmen handler om, at hele skaberværket skal ære og lovprise Ham, Skaberen. Men det synes som om, at alle kræfter er sat ind på, at alt andet forsøger at tage æren for det skabte. Jo mere ”kønsløst”, des bedre. Tænk, at hele dette utrolige, komplicerede skaberværk påstås at være kommet af sig selv.
Jeg tror, at når dette forsøg er løbet af stabelen, må man vende sig om og erkende den virkelige sandhed: At arkitekten og bygherren bag dette vidunderlige skaberværk har sit udspring fra Gud.
Jeg kan kun opmuntre til at spare de penge og bruge dem til noget bedre. I øvrigt er jeg mod den opfattelse, at der sker noget som helst af betydning. Måske lige, at der evt. er noget "isenkram", der kan gå i stykker.