• For abonnenter

Nu skal forbruget for plug-in hybrider passe til virkeligheden

EU vil opgøre forbruget for plug-in hybrider på en ny måde, der passer mere til bilejernes opladning og kørselsmønster og bliver mere retvisende.

Artiklens øverste billede
Det teoretiske forbrug for plug-in hybrider ligger langt fra virkeligheden. Nu skal det rettes til. Foto: Skoda

Kan det virkelig passe, at en plug-in hybrid kan klare 50 km/l, 60 km/l eller 80 km/l, som der står i brochuren, og at CO2-udledningen dermed er langt under 50 g/km?

Det er langtfra tilfældet, og nu vil EU stramme op, så der kommer en ny måde at teste bilerne på, og de teoretiske og officielle WLTP-tal for forbruget passer bedre

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.