Landets største forsorgshjem ser frem til udvidelse
Hjemløse misbrugere får eneværelser på afrusningsafdelingen på Forsorgshjemmet Østervang. Hjemmet skal være med til at udvikle Århus Kommunes hjemløseplan.
To hospitalssenge står med få meters afstand. Et par pengeskabe stikker ud fra væggen. Denne tirsdag er der helt stille på den tomme stue fem på Forsorgshjemmet Østervangs afrusningsafdeling, men når afdelingens i alt 17 pladser er fuldt belagt af hjemløse stofmisbrugere og alkoholikere, er det belastende at være til afrusning.
I den nærmeste fremtid…