Fortsæt til indhold
Leder

Det er ikke, fordi det er ulovligt. Det er bare ufatteligt dumt

Aalborg-borgmesterens signatur på 3F-brevpapir var ikke nogen klog handling. Det handler hverken om fagforeninger eller jura. Det handler først og fremmest om dømmekraft. Dårlig dømmekraft.

Dette er en leder:Jyllands-Posten er en liberal avis, hvilket kommer til udtryk på lederplads — mens journalistikken lever sit eget, frie og uafhængige liv. Vi skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Læs mere om Jyllands-Postens lederskribenter her.

Hvor mange borgmestre i Danmark kunne finde på at sende et brev ud på en fagforenings brevpapir?

Umiddelbart ingen, tænker man.

Men i Aalborg skete det ikke desto mindre.

92 restauranter, caféer og værtshuse har modtaget et brev med 3F’s logo, 3F’s kontaktoplysninger og en 3F-medarbejder som kontaktperson. Nederst stod borgmester Lasse Frimand Jensens…

Artiklens emner
Politik
tillid