State and Sky Radio sue each other

Sky Radio and the state's Radio and TV Board are prepared for a court duel over breach of contract

When Sky Radio went off the air on 15 November 2005, it breached its contractual obligations, according to the state's Radio and TV Board.

When the Radio and TV board failed to deliver commodities paid for by the station during its eight years of operation, the board breached its contractual obligations, according to Sky Radio.

And now the war has been made public in the dispute between the two parties, with around DKK 300 million at stake for both sides.

'When the summons are served at the same time, then it's all about winning the press battle,' said Christian Scherfig, chairman of the Radio and TV Board. 'Our lawyer told Sky Radio Monday that we were submitting our writs on Wednesday, and that's what we did.'

Sky Radio, however, reported in the spring that a summons was on its way to the state. In their 97-page writ, Sky Radio claimed that their coverage never amounted to the 78 percent of the population they were promised.

'The station was given maximum 63 percent coverage at the promised technical quality,' argued Kasper Krüger, Sky Radio's general manager.

Currently there are five companies vying for the open channel space left by Sky Radio's departure, including TV2, Viasat and SBS Radio, which owns The Voice.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.