Advertising war escalates

News bureaus expect significantly lower advertising prices in the two new free newspapers than for the existing papers

Advertisers can expect cheap exposure in the two new free newspapers, including the Icelandic-owned Nyhedsavisen, which will likely shake the Danish newspaper advertising market, according to the business newspaper Børsen.

Media bureaus expect price levels to be 20 percent lower in the free papers than for the paid ones. This will, according to experts, make a serious dent in the incomes of the country's existing morning newspapers.

'We expect the price for advertising space to be around 20 percent lower in the new papers, which is a natural level when just entering the market,' said Henrik Jensen, head of the media bureau Carat Denmark.

He indicated that there is major interest in the two new newspapers from Carat Denmark's consumer market.

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.