Annonce
Superliga

Superligaen skal have nyt navn til sommer

Alka stopper som navnesponsor for Superligaen, når aftalen udløber efter denne sæson.

Den bedste danske fodboldliga skal have nyt navn efter afslutningen på denne sæson.

Forsikringsselskabet Alka har nemlig valgt at stoppe som navnesponsor for Superligaen, når kontrakten udløber til sommer.

Det oplyser Divisionsforeningen i en pressemeddelelse.

- Det er helt efter planen, at vi stopper ved aftalens udløb. Vi har været meget glade for samarbejdet med dansk fodbold, som har bidraget væsentligt til Alkas synlighed, siger Jacob Spangenberg, der er Alkas direktør for Privat og Erhverv.

Om der også fremover skal være en decideret navnesponsor for Superligaen, eller om den økonomiske byrde skal fordeles på flere sponsorer, er endnu ikke afgjort.

- Vi gør os nogle overvejelser internt og har allerede dialog med en række interessante partnere.

- Og ud fra den dialog - samt det faktum at vi har set en dokumenteret høj stigning i værdien af sponsoratet - former vi den fremtidige sponsorstrategi, siger Claus Thomsen, der er direktør i Divisionsforeningen.

Alka har til sommer været navnesponsor i tre et halvt år.

/ritzau/

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu

Om Fox-kritikken af Danmark: Når sandheden skal frem

Gennem generationer har danskerne valgt at opbygge samfundet anderledes end USA, hvilket aldrig har afholdt også danske politikere fra at kritisere amerikanerne for den måde, hvorpå de har valgt at indrette sig.
Annonce
Annonce
Annonce
Sport

Tilmeld dig Tipsbladet.dk's nyhedsbrev

Flere nyheder på Tipsbladet.dk
SUPERLIGAKLUBBER
Læs alt om din klub
Annonce
Bolig
Danmarks svar på San Francisco: På toppen af alting bor borgparret fra Vejle
Ægtepar har adopteret middelalderstilen, siden de for halvandet år siden flyttede ind i Vejles nok mest specielle "borghus" med ”katakomber”, buer og hvælvinger. 
Se flere
Polaroid Originals OneStep 2: Det klassiske Polaroid er tilbage
Fascinationen ved gammel teknologi vil ingen ende tage – hvor irrationel den nu engang kan være. De overmættede og udtværede Instagram-filtre på mobilen er ikke længere nok. Der er kommet stor efterspørgsel på den ægte vare. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her