Derfor tænker Tour-feltet på biler

På en etape som den, der køres søndag, kan et uheld eller en punktering blive fatal.

Artiklens øverste billede
Det er især med tanke på 5. etape, at Jakob Fuglsang vil have holdet længere op i tabellen. Her skal feltet forcere ni strækninger med ujævne brosten, der med al sandsynlighed vil medføre punkterede hjul.

Når man skal proppe knap 200 Tour-ryttere ind på et smalt stykke vej, sker der uheld, styrt, punkteringer og defekter.

Og er en rytter uheldig at punktere, og hans holds servicebil kører bagerst i feltets kortege, kan det blive katastrofalt.

I så fald ser man ofte, at bilen først kan nå frem til rytteren, når han er forladt af feltet. Touren kan være tabt på et fladt hjul.

Allerede inden anden etape fra York til Sheffield tænker man over den risiko hos Astana. 

”Vi vil forsøge at sætte tempo på etapens sidste stigning og se, om vi kan sprede feltet. Vi skal gerne slutte godt, så vi kan få vores bil længere frem i kortegen,” siger holdets danske islæt, Jakob Fuglsang.

De djævelske brosten

Holdenes servicebiler bliver placeret i kortegen afhængig af holdenes placering i holdkonkurrencen. 22 hold deltager i Touren, og Astana ligger nummer 16.

Team Netapp-Endura fører konkurrencen.

Det er især med tanke på 5. etape, at Jakob Fuglsang vil have holdet længere op i tabellen. Her skal feltet forcere ni strækninger med ujævne brosten, der med al sandsynlighed vil medføre punkterede hjul.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.