Superdyrt at annoncere under Super Bowl

ABC forventer at kunne sælge et 30 sekunders tv-spot for en rekordsum på omkring 15,7 millioner kr. under finalen i amerikansk fodbold.

Fans af amerikansk fodbold glæder sig til finalen, der spilles den 5. februar. Men taldrengene hos ABC har også heftige drømme om økonomien i at vise den sagnomspundne Super Bowl-finale, skriver CNN.

Kilder tæt på det Disney-ejede ABC siger, at annoncører må punge ud med omkring 15,7 mio. kr. for at lægge beslag på 30 sekunder i prime time under kampen.

Det er et lidt større tal, omkring en million kr., end tallet for sidste års reklameindtægter.

90 millioner seere

Når annoncørerne er villige til at betale det hvide ud af øjnene for reklametid under Super Bowl er det ikke mindst fordi, at de her med et slag kan regne med at komme i kontakt med op mod 90 amerikanske millioner seere.

"Vi lever i en fragmenteret verden mediemæssigt, og så er dette en af de få chancer for at få så mange mennesker i tale på én gang. Og her ser de rent faktisk din reklame," siger Brad Adgate, direktør

i Horizon Media til CNN.

Blandt de tidligere annoncører under Super Bowl har været CareerBuilder.com, Gillette, Anheuser-Busch, Pepsi og General Motors.

ABC siger farvel til NFL-ligaen med udgangen af den indeværende sæson, hvor kabel tv-netværket ESPN tager over.

poul.tvilum@jp.dk

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen