• Opdateret 06/11/2015 kl. 22:21

Atlantis-gæster kommer ikke af sted til Sharm el-Sheikh

De seneste døgn har været en rutsjebanetur for gæsterne, der har fået vidt forskellige meldinger.

Atlantis Rejser gik fredag aften i gang med at ringe rundt til de 300 kunder, som efter planen skulle være rejst på ferie til Sharm el-Sheikh med charterselskabet lørdag morgen.

- De gæster, der skulle af sted kl. 7 i morgen, kommer ikke af sted. Vi har alle mand om bord til at sidde og ringe rundt til dem, siger Pernille Ammitzbøll, kommunikationschef i Atlantis Rejser.

Hun oplyser, at to tomme fly lørdag rejser ned til Sharm el-Sheikh for at hente de 350 gæster, som skulle hjem til København og Billund lørdag.

Hun understreger, at det ikke er nødvendigt at evakuere de gæster, der er dernede, og som skal hjem i morgen.

- Udenrigsministeriets vejledning går udelukkende på luftfartssikkerheden, siger hun.

De to tomme fly, der skal hente de 350 danskere, er de fly, som skulle have bragt de 300 gæster fra Billund og København til Sharm el-Sheikh tidligt lørdag morgen.

Pernille Ammitzbøll forventer, at flyet er hjemme i Danmark med de 350 danskere nogenlunde til planlagt tid i morgen aften ved 18 eller 19-tiden.

Det er de to flyselskaber Premiair og Danish Air Transport, der for Atlantis Rejser skal hente de danske turister hjem.

- Begge selskaber sender deres egne sikkerhedseksperter med derned. De skal blandt andet sikre, at gæsterne udpeger deres egen bagage, så vi sikrer, at det kun er gæsternes bagage, der kommer med flyet, siger Pernille Ammitzbøll til Ritzau.

Med de ekstra sikkerhedsforanstaltninger forventer hun, at der kommer til at gå længere tid med indtjekning af gæsterne og sikkerhedstjek i lufthavnen.

- Derfor siger vi til vores gæster, at de skal sørge for at være i lufthavnen lidt tidligere.

I alt har Atlantis Rejser haft en forventning om at sende cirka 12.000 gæster til Sharm el-Sheikh i løbet af vintersæsonen. Det svarer til cirka 350 gæster hver weekend.

Når de akutte udfordringer med de aflyste fly lørdag er løst, går selskabet i gang med at tage kontakt til de mange, der allerede har købt vinterferien til Sharm el-Sheikh.

Der bliver sendt mails ud til alle kunderne med tilbud om tre muligheder:

- De kan vælge at udskyde deres rejse til et senere tidspunkt, de kan vælge et andet af vores andre rejsemål, eller de kan vælge at få pengene tilbage.

- Hvis de vælger et andet rejsemål, kan vi dog tidligst sende dem af sted fra på torsdag, siger Pernille Ammitzbøll.

/ritzau/

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.