Annonce

Dette er en kommentar: Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

Naturen netop nu

Trækkende landsvaler er en fænomenal kur mod tristhed

Når jeg ser sådan et par unge landsvaler flyve forbi og tænker over, hvilke farer de udsætter sig selv for og alligevel insisterer på at leve et svaleliv, tanker jeg op med 100 oktan livsmod.

Der er en grund til, at sundhedsvæsenet tager natur så alvorligt. Den er, at det virker! Foto: Morten DD Hansen

Jeg antager, at jeg ikke er den eneste, der en sjælden gang imellem kan ligge en nattetime og kan opleve, at bevidstheden er under angreb fra triste tanker. De kan handle om helbredet, om børnene, om arbejdet, om krig, klima eller miljø eller måske om økonomien (eller mangel på samme!), og de kan generelt være ret pessimistiske ift. fremtiden. For nogle mennesker kommer sådanne mørke tanker til at fylde rigtig meget, hos andre findes de slet ikke, og hos de fleste ford...

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Naturen netop nu

Museumsinspektør og naturvejleder Morten DD Hansen, Naturhistorisk Museum, er hver fredag fast klummeskribent for JP Aarhus

Annonce
Kommentar
Annonce
Annonce
Bolig
Lån dit værktøj og køkkengrej og spar penge
I stedet for at købe og opbevare ting, som kun sjældent bliver brugt, kan du låne dem på biblioteket, hos naboen eller på låneportaler på nettet. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her