Annonce

Dette er en kommentar: Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

Naturen netop nu

Mosens sjældne edderkopper - med Spiderman i felten

Edderkoppen den orange hjulspinder har ét eneste formål i livet, og det er ikke at bidrage til Danmarks bnp.

Den orange hjulspinder, hvis eneste formål er at være netop det – orange hjulspinder. Foto: Morten DD Hansen

Hvis man laver et samlet kompetence-katalog over mine venner, er jeg ganske sikker på, at der kun er yderst få professionelle fodboldspillere, dørmænd og revisorer iblandt. Til gengæld er jeg overordentlig sikker på, at jeg kan få fældet et træ, analyseret en skovlfuld dna, trukket en splint ud af fingeren og ikke mindst få sat navn på nærmest enhver organisme, der nogensinde har befundet sig inden for landets grænser. Jeg kan såmænd også få en gris leveret, både økolo...

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Naturen netop nu

Museumsinspektør og naturvejleder Morten DD Hansen, Naturhistorisk Museum, er hver fredag fast klummeskribent for JP Aarhus

Annonce
Kommentar
Annonce
Annonce
Bolig
Lån dit værktøj og køkkengrej og spar penge
I stedet for at købe og opbevare ting, som kun sjældent bliver brugt, kan du låne dem på biblioteket, hos naboen eller på låneportaler på nettet. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her