• For abonnenter

Virkeligheden overgår forbrugerekspertens fantasi

Sociolog, trendforsker og direktør Eva Steensig lever af at spotte adfærdsændringer og rådgive virksomheder om, hvilken vej de skal gå.

Artiklens øverste billede
Fremtidsforsker Eva Steensig siger, at det, vi gør i dag, er en reaktion på det, som vi gjorde i går, og det kommer til at danne basis for det, som vi gør i morgen . Arkivfoto: Mik Eskestad

Danskerne anno 2018 er professionelle, ultraindividualiserede selviscenesættere. De bruger de sociale medier til at broadcaste sig selv på en måde, så de ikke længere skelner mellem, når de iscenesætter sig selv, og når de bare gør noget uden at tænke over, om det skal postes på Facebook eller Instagram.

Sådan lyder beskrivelsen,

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.