• For abonnenter

Kort nyt

Nyrepatienter syge af scanning ÅRHUS Flere nyrepatienter er blevet syge af et kontraststof, som bruges ved scanninger. Det har læger på sygehusene i Herlev og Gentofte opdaget.

Nyrepatienterne udviklede en helt ny sygdom, hvor benene hæver og klør, og huden bliver tyk og stiv. I de værste tilfælde blev de ude af stand til at gå. 17.500 patienter om året bliver undersøgt med kontraststoffet Omniscan. Peter Marckmann, første reservelæge ved Neurologisk Afdeling på Amtssygehuset, understreger, at stoffet kun er farligt for patienter

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.