• For abonnenter

Sejr for forbrugerjournalistikken

Forbrugerjournalistikken vandt, da optikerkæden Synoptik i går måtte opgive at forhindre Jyllands-Posten i at trykke kritiske artikler om optikernes avancer. Sådan vurderer pressejurist ved Danmarks Journalisthøjskole, Oluf Jørgensen, en kendelse fra fogedretten i Århus, hvori et krav fra Synoptik om forbud afvises.

»Det er vigtigt - både for den enkelte forbruger, men også for hele samfundet - med fri konkurrence. Forholdet mellem den enkelte forbruger og en virksomhed er ikke bare et privat, men også et offentligt anliggende. Med kendelsen bliver det slået fast, at der gælder samme vide rammer for forbrugerjournalistik og erhvervsjournalistik som for eksempelvis

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.