• For abonnenter

Forstyrrende ammefaktor

Det er vigtigt at amme. Det får de fleste mødre at vide allerede, inden barnet er født. Men amningen er også let at forstyrre og påvirke, skriver månedsmagasinet Vores Børn. Ifølge en ny amerikansk undersøgelse, der har været bragt i tidsskriftet Obstetrics and Gynecology kan reklamer for modermælkserstatning være en forstyrrende faktor og få nye mødre til at tvivle på, om hende mælk er god nok og om at der er nok af den.

Undersøgelsen omfattede 547 kvinder, der alle fik udleveret materiale om amning i løbet af svangerskabet. Hos halvdelen af kvinderne indeholdt materialet annoncer for modermælkserstatning, mens den anden halvdel ingen reklamer fik. To uger efter fødslen var 24 pct. af kvinderne i den gruppe, der modtog reklamerne, holdt op med at amme deres børn. Mens det kun drejede sig om 15 pct. i den gruppe, der ikke havde modtaget reklamer.

Bladet understreger, at undersøgelsen er amerikansk og ikke umiddel

Andre læser

Mest læste

Del artiklen