• For abonnenter

Jysk milliardær har kastet tusindvis af kroner i en nej-kampagne

Rigmanden Søren Toft-Jensen holder sig normalt uden for rampelyset, men hans modstand mod EU har fået ham til at lancere en stor nej-kampagne på Facebook og Instagram.

Artiklens øverste billede
Iværksætter og erhvervsmand Søren Toft-Jensen har brugt 100.000 kr. på at få danske tvivlere til at stemme nej til forsvarsforbeholdet. Arkivfoto: Casper Dalhoff

Det vrimler med kampagnevideoer fra Søren Toft-Jensen på Facebook og Instagram.

I skrivende stund har knap 600.000 danskere klikket sig ind på den 72-årige EU-kritikers videoer af soldater, der kæmper, samt F35-jagerfly og store hangarskibe tilsat højdramatisk baggrundsmusik.

»Vi er gået ind i et EU-samarbejde på betingelse af, at vi som land kunne have nogle forbehold. Så synes jeg, det er hovedløst, at vi skal blive ved med at stemme om at opgive vores forbehold. Jeg tror i virkeligheden, det bunder i, at politikerne er mere positive over for EU, end befolkningen er,« forklarer manden bag kampagnen, Søren Toft-Jensen.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.