• For abonnenter

Pludselig dumpede et hemmeligt brev ind på redaktionen. Det endte med at koste journalisten tusindvis af kroner

I fire måneder betalte journalist Peter Wivel dagbøder, fordi han nægtede at fortælle om en kilde i en sag om et brandattentat. I den aktuelle lækage-sag kan den for journalister hellige kildebeskyttelse komme i spil.

Peter Wivel, 78 år, bor i Berlin, hvor han har været Politikens korrespondent. Han er fortsat tilknyttet mediet. Foto: Christian T. Jørgensen/Bredo & Jørgensen

De satte sig ved bordet i ”Første Kontor” på fjerde sal på dagbladet Informations redaktion. Gæsten for bordenden, chefredaktør Peter Wivel lidt derfra.

Omkring bordet sad andre ansatte på bladet, som en slags vidner. På bordet lå aviser, og under dem havde chefredaktøren i smug lagt sin lille Sony-kassettebåndoptager og tændt

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.