iPhone 4S har simkort-problemer
Ejere har problemer med at ringe og sende beskeder. Telefonen melder om fejl på simkortet.
Apples top-gadget, iPhone 4S, virker ikke altid til de primære funktioner, som opkald og SMS-beskeder, da nogle brugere oplever, at deres iPhone melder om ”simkort fejl”.
”Et velkendt problem verden over, som ligger hos Apple og ikke teleoperatøren,” fortæller kilder, som Mobilsiden.dk har talt med.
Sim-kort skiftet seks gange
Problemet findes også blandt danske iPhone 4S-ejere. Mobilsiden.dk har således været i kontakt med en kunde, der har fået skiftet sit simkort seks gange, uden dette har givet en løsning på fejlen.
”Vi har kunder, som oplever simkort fejl. Løsningen er at give dem et nyt simkort uden beregning. Det er et problem, som vi er bevidste om i vores butikker og kundeservice, og vi er i dialog med blandt andet Apple om det,” fortæller Telenors pressechef, Peter Glüsing, til Mobilsiden.dk.
Rundt i verden er simfejlen set hos store operatører som Verizon Wireless og Sprint.
iPhone 4S-kunder hos 3, Telia og TDC oplever ikke simkort fejl. Det fortæller de tre selskaber samstemmende til Mobilsiden.dk.
Det er ikke lykkedes at få en kommentar til sagen fra Apple.
Læs også: Mobiltest: iPhone 4S - en bedre iPhone