• For abonnenter

Kunsten ikke at skeje ud med sin firmabil

Komfort, god økonomi og en fin kvalitet kendetegner den nye Opel Insignia med dieselmotor.

Artiklens øverste billede
Den nye Opel Insignia er blevet endnu større udvendig, men heldigvis også markant mere rummelig. Det er der kommet en vældig fin firmabil ud af. Foto: Christian Schacht

Opel Insignia 1,6 diesel 136 hk Dynamic Best Line Plus

Beskatningsmæssig værdi: 305.000 kr.

Vejledende udsalgspris: 420.000 kr. (uden bl.a. navigation)

Forbrug: 23,3 km/l

CO2 per km: 114 g

Motor: 1,6 dieselmotor

Hk: 136/3.500 o/min.

Nm: 320/2.000 o/min.

Topfart: 211 km/t.

0-100 km/t.: 10,5 sek.

Mål (L/B/H): 490/186/ 146 cm

Læsere med trang til at skeje ud i specielle køretøjer kan roligt klikke videre.

Her skal det handle om en bil, der med rette kan kalde sig et bud på sælgernes drøm.

Vi tester den nye Opel Insignia Grand Sport 1,6 diesel med 136 hk i udstyrsversionen med det mundrette navn Dynamic Best Line Plus, og selv om den ligner en halvmillionær, der lige har købt et nyt sæt tøj, er prisen ikke gået amok. Testbilen har en beskatningsmæssig værdi ved erhvervsleasing på 305.000 kr. og en vejledende udsalgspris til private på 420.000 kr. Og det er i grunden ikke så galt, alle dens raffinementer in mente. Merprisen for den nye stationcarversion er nul kr.

Pæn og nydelig

Fronten er fikset op med fancy briller på lygterne og masser af krom om kølergitteret. Hen ad siden har den tillagt sig en skarp pressefold. Og på bagklappen, som strutter fem centimeter længere agterud, tjener en fiks lille kant som spoiler.

Interiøret er nøgternt, men ganske righoldigt med stor, betjeningsvenlig farveskærm og navigation. Foto: Christian Schacht

Det er alt sammen meget kønt, selv om designet nu ikke er noget, der nødvendigvis er spændende, for så sjovt skal det jo heller ikke være at tage på arbejde … og til prisen får man ikke mere firmabil for pengene lige nu.

Den femdørs hatchback er derfor vokset med 5,5 centimeter og er med sine 4,90 meter kun få centimeter kortere end en BMW 5-serie, som altså er en klasse større end den firmabilklasse, Insignia normalt bevæger sig i. Mellem akslerne

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.