Hotel Vendelbohus: HJØRRING REVYEN 05
Per Pallesen som instruktør og Flemming Jensen som tekstforfatter sørger for en elegant og kvik revy.
Hotel Vendelbohus: HJØRRING REVYEN 05
Instruktion: Per Pallesen
Kapelmester: Henrik Baloo Andersen (som også glimrende har komponeret meget af musikken)
Scenografi og kostumer: Kirsten Brink
Koreografi:Sofie Pallesen
Til 30. juli
Hjørring Revyen er tilbage efter et par sæsoners nedtur, og det samme er Per Pallesen, som ellers forlod byen i hørlig vrede.
Sofie Pallesen knyttede elegant tråden mellem Hjørring og familien Pallesen, da hun i revyens optakt fortalte om, hvordan hun som barn sad på balkonen, medens forældrene spillede på scenen.
Og så kunne løjerne begynde. Per Pallesen kan sin revy-metier både som instruktør og skuespiller, og Flemming Jensen kan både skrive tekster og spille i en 27 retters revymenu, der nok manglede lidt salt og peber, men dog var en elegant og kvikt afviklet forestilling.
Dét ved Pallesen
Man går ikke til dansk sommerrevy for at tage stilling til alverdens problemer, og dét ved Pallesen. Derfor er samfundssatiren på et moderat niveau med f.eks. et par på kassen til det besynderlige, som HCA-Fonden havde stablet på benene i anledning af den sagesløse digters 200 års fødselsdag: Det show tydeliggjorde pointen i "Kejserens nye klæder", som det blev bemærket fra scenen.
Der var lidt kærlig mobning af Hjørring Politi, der var Sofie Pallesens eget udmærkede nummer som lillepigen på 11 år, der var så glad for sine nye bryster og fedtsugningen, og der var et par hip til vor konfirmand af en kulturminister, der efter invitation fejlagtig mødte op med rejsekuffert i Københavns Lufthavn, fordi han ikke anede, at Napoli også er titlen på en ballet.
Bruges for lidt
Vi får et par klassikere: Per Pallesen som den uforlignelige Mathiesen og Flemming Jensen som den overnervøse vittighedsfortæller. Et topnummer har Donald Andersen som trommeslageren uden tromme, der med lyde fremkalder navne som Bush, Blair og Fogh. Her er virkelig tale om et nummer, der ikke kan beskrives, men skal ses.
Når det er sagt, undrer man sig over, at Donald Andersen og Trine Gadebergs åbenlyse talent for det komiske bruges så lidt.
Trine Gadeberg synger dejligt, og det udnyttes, men det komiske gén, hun har demonstreret i andre sommerrevyer, bruges ikke.
Tilsvarende har Donald Andersen ofte vist, at han kan mere, end hvad han får plads til i Hjørring.
På vej til udsolgt
Bortset fra det må man med en mindre omskrivning af Jørgen Ryg konstatere:
Revyen var godt nok.
Det er, om man skulle være i tvivl, udtryk for en stor buket friske roser til Hjørring Revyen.
Premiere-publikummet var hørligt af samme mening, og forventningerne til Per Pallesens hjemkomst er store: Der er solgt over 10.000 af de i alt 11.000 billetter!