- For abonnenter
"Carmen" som postmoderne komisk maskerade er en gave
Et filmhold er ved at optage ”Carmen” og så dukker Edith Piaf pludselig op. Psykologisk surrealisme blander sig med overdådige filmreferencer i Marcos Moraus kropskomiske balletteater.
BALLET
DET KONGELIGE TEATER
CARMEN
Idé og iscenesættelse: Marcos Morau
Koreografi: Marcos Morau, Lorena Nogal, Ariadna Montfort og Mirna Rodríguez
Musik: Georges Bizet, Rodion Sjtjedrin, Ernest Guiraud, Nikolaj Rimskij-Korsakov, Charles Dumont
Scenografi: Max Glaenzel
Kostumer: Silvia Delagneau
Filminstruktøren Pedro Almodóvar, der begyndte sin karriere i Madrid i 1980’erne og var en del af undergrundsscenen La Movida Madrileña, hvor han lavede crazy postmoderne metafilm om seksualitet og identitet, om mord og mor, ville garanteret elske landsmanden Marcos Moraus teatralske og kropskomiske ballet ”Carmen”,