Kashmir vil have hjælp fra fans
Det populære rockband har besluttet sig for næste single. Fans skal præge musikvideoen.
Kashmir har besluttet, at ”Pursuit of Misery” skal være den nye single. Nu opfordrer den danske rockgruppe fanskaren til at bidrage til musikvideoens udseende.
I en pressemeddelelse fra gruppens pladeselskab, Sony Music, hedder det:
"Kashmir rækker på ny ud til publikum og forsøger at inddrage dem i bandets gøren og laden. Det kan i øjeblikket ses på YouTube, hvor forsanger Kasper Eistrup tegner og fortæller om planen med musikvideoen til den nye single ”Pursuit of Misery”. Tanken er, at fans skal hjælpe Kashmir ved at uploade videoklip.
Indenfor lovens rammer
Men ikke hvilke som helst videoklip. Optagelserne skal indeholde de pile som gennem flere år har fungeret som Kashmirs vartegn, og som bliver brugt på coveret til gruppens sjette album, ”Trespassers”. Pilene kan hentes på www.kashmir.nu og kan klippes ud, så man enten kan holde dem i hånden eller spraymale igennem dem.
Herfra er det op til publikum at placere sig selv og pilene steder, som er opfindsomme nok til at komme med i den endelige video til ”Pursuit of Misery” – inden for lovens grænser selvfølgelig."
Platinsalg og Roskilde
"Trespassers" passerede tidligere på måneden et salg på 30.000 stk.
Dermed har albummet opnået platinstatus.
Kashmir er et af de store danske rocknavne på årets Roskilde Festival. Gruppen spiller i løbet af sommeren også en lang række andre steder i både ind- og udland.