Annonce
Film & tv

Facebook vil kapre kunder fra Netflix

Den amerikansk skuespiller Elizabeth Olsen har hovedrollen i en ny Facebook- dramaserie.

Facebookdirektør Mark Zuckerberg har hyret den amerikanske skuespiller Elizabeth Olsen til at spille hovedrollen i en ny serie lavet eksklusive til det sociale medie. Foto: Jeff Chiu/AP

For de fleste er Facebook et sted, hvor man nemt og hurtigt kan blive opdateret på sine venner og på omverdenen.

Men det er ikke nok for det sociale medie, der har knap en tredjedel af verdens befolkning som brugere. Facebook vil nemlig også være en mastodont inden for serier, film og anden underholdning.

Det er en storstilet satsning, som Zuckerberg og co. ifølge Wall Street Journal har planer om at bruge intet mindre end 1 milliard dollars - svarende til ca. 6 milliarder kr. - på. Alene i 2018.

Sidste år tog det sociale medie første skridt og sikrede sig rettighederne til flere sportsbegivenheder - bl.a. den mexicanske fodboldliga og nogle kampe fra fodboldens Champions League, og nu gælder det serie-produktionen.

100 børneeksperter i kritisk opråb: »Uansvarligt« at lave Facebook Messenger til børn

En af de første serier, der skal produceres eksklusivt til Facebook, bliver med den amerikanske skuespiller Elizabeth Olsen i hovedrollen. Det skriver det amerikanske filmmagasin Deadline.

Ifølge magasinet er der bestilt en såkaldt dramedy-serie, som blander drama og komedie, på 10 afsnit. Serien er skrevet af Kit Steinkellner, der også har været med til at skrive Amazons tv-serie "Z: The Beginning of Everything".

Hvornår serien får premiere på Facebooks videotjeneste Watch, en integreret del af det sociale medie, er uvist.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Film & TV
Annonce
På den anden side
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her