Nyt e-bogs tiltag skuffer

Dansk e-bogstjeneste kritiseres af forbrugerne.

Artiklens øverste billede
Den danske tjeneste, der tilbyder streaming af bøger, får dårlige anmeldelser af forbrugerne.

I starten af juli i år var der gode nyheder til læselystne danskere. Det første tilbud om streaming af e-bøger blev lanceret under navnet Mofibo.

Tjenesten gjorde det muligt, at få adgang til 5000 bøger om måneden, for et fast månedligt beløb, efter samme model som Netflix for film og serier.

Efter en måneds tid på markedet er tilbagemeldinger fra forbrugerne imidlertid blandede. Flere forbrugere beretter om hyppige tekniske problemer.

Der meldes blandt andet om problemer med bøger, der lukker ned uden varsel, og forsvindende bogmærker, som ellers skulle sikre, at app'en husker, hvor man er nået til.

"Ubrugelig"

Ud af 79 brugerbedømmelser af Mofibo på App Store er langt størstedelen negative. Flere forbrugere giver e-bogstjenesten ord som ustabil og ubrugelig med på vejen.

"Den seneste opdatering virker ikke. Appen cracher konstant på min iPad3. Ret fejlen eller slet mig som medlem!," skriver en af forbrugerne om Mofibo i App Store.

"Umiddelbart så virker det bare slet ikke, hverken når man er online eller offline. Så den kan ikke anbefales denne app. Jeg har tre bøger på min læseliste, og jeg kan ikke få adgang til dem. Jeg kan heller ikke logge af og på, da knappen til at logge af med er "uden for skærmen", skriver en anden bruger.

Fejlene vil blive rettet

Hos Mofibo er man godt klar over, at der er tekniske problemer, som der skal rettes op på.

"Vi har lavet den første tjeneste af sin art, og det er klart, at der er nogle udfordringer. Nogle af vores brugere har problemer med bogmærkefunktionen og at læse bøgerne offline. Vi har fået fikset 90 procent af det, men hvis man skal rette en fejl, skal det først over Apple, så derfor vil vi først, enten senere i dag eller i morgen, have løst det", siger medstifteren af Mofibo Morten Strunge til politiken.dk.

Han siger endvidere til politiken.dk, at det kan være svært helt at undgå problemer i startfasen.

"Der bliver læst 400 bøger om dagen inde hos os, uden at folk oplever problemer. Vi har lavet en masse test op til, at vi skulle ud på markedet, men der sker nogle ting, når man pludselig får flere tusinde brugere ind. Der er mange parametre, vi skal tage højde for... Vi har nogle børnesygdomme, som vi gør alt for at løse hurtigt", siger medstifteren af Mofibo Morten Strunge til Politiken.dk.

Mofibo modtog mange positive udmeldinger, da tjenesten blev offentliggjort først i juli måned. Den blev blandt andet spået til at kunne sætte skub i e-bogssalget herhjemme.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.