Bryggerier deler vand ud
Bryggeriforeningen deler ikke gratis øl ud, men derimod 50.000 krus vand til gæsterne på Roskilde Festival.
25 frivillige fra Bryggeriforeningen deler 50.000 krus vand ud til gæsterne på Roskilde Festival.
Formålet er ifølge en pressemeddelelse fra foreningen at sikre, at festivalgæsterne ikke dehydrerer.
- Vi vil gerne være med til sikre, at festivalen bliver en god oplevelse for gæsterne. Vi lever af at sælge øl. Derfor har vi også en forpligtigelse til at være med til at sikre at øl er en hyggelig del af festen - men ikke hele festen, siger kampagnechef i Bryggeriforeningen Mikael Kelk.
Fornuftig alkoholkultur
Bryggeriforeningen er brancheorganisation for bryggerier og tapperier i Danmark og skal dermed varetage og formidle hele øl- og læskedrikbranchens interesser.
Som en del af foreningens aktiviteter er desuden kampagner. De 50.000 glas vand er en del af kampagnen "Er du klar" som skal bidrage til udbredelsen af en fornuftig alkoholkultur blandt de unge.
- Der er ingen tvivl om, at alkohol er et vigtigt element på en festival, der jo er en mulighed for at få en pause fra hverdagen og fyre den maksimalt af. Men samtidig synes de unge ikke selv, at det er tjekket at være totalt ude af kontrol. Det vil de godt undgå, og det er her vores kampagne kommer ind i billedet, siger Mikael Kelk i en pressemeddelelse.
Kampagnen er et samarbejde mellem Tuborg, Bryggeriforeningen og Roskilde Festival.
Læs mere om kampagnen her