Grønt er godt for ørerne
Efter 23 år på landevejene er Grøn Koncert tilbage med et program, der trækker på både vækstlagene og de etablerede navne på den danske rock- og hip hop-scene.
Der er sket meget med Grøn Koncert, siden Sneakers og Frede Fup rejste rundt med den første karavane i 1983, da vogntoget bestod af to folkevognsrugbrød, en varevogn, en lastbil og 40 frivillige medarbejdere.
Muskelsvindfonden og Tuborg har siden stået bag musikoplevelser for mellem fire og fem millioner mennesker, der har lagt ører til sikre danske navne som Gnags, TV-2 og Sanne Salomonsen og verdensstjerner som All Saints, Simple Minds og Suede.
Udelukkende dansk
I år er Grøn Koncert tilbage med et program, der udelukkende består af danske navne, der er fordelt på to forskellige scener. Grøn Scene, der er forbeholdt årets store etablerede navne Poul Krebs, Nik & Jay, Nephew og Thomas Helmig, og Grøn Spot, der giver plads til de nyere danske talenter Magtens Korridorer, Tina Dickow, Anden med band og L.O.C.
»Vi har valgt at satse 100 pct. på de danske navne, da de fungerer bedst over for vores publikum,« fortæller projektleder på Grøn Koncert, Line Frandsen.
»Vi har ikke trukket flere gæster til, fordi vi har haft udenlandske navne på programmet, men jeg vil da ikke udelukke, at vi forsøger os med et par internationale stjerner igen på et tidspunkt i fremtiden.«