• For abonnenter

Gabriel Bier Gislason instruktørdebuterer med både effektiv og let gyser om kærlighed og okkultisme 

Tro, forelskelse og besættelse er hovedingredienserne i imponerende dansk debut

Sofie Gråbøl leverer som Chana i "Natten har øjne" endnu en pragtpræstation. Foto: Søren Kirkegaard/Nordisk Film

Er der en dansk filminstruktør, der i særlig grad har vist sig at have fornemmelse for, hvordan genreklichéer kan udnyttes og blive til filmkunst, er det Susanne Bier. Hendes melodramaer er ofte så ublu sentimentale, at man skulle tro det umuligt, men hos Bier bliver følelserne ægte, og skabelonen under dem næsten usynlig.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.