Læserbrev: Er det rimeligt, at staten skal tjene på folks potentielle ulykke og de stigende energipriser?
- Bliv opdateret på Viborg – modtag vores nyhedsbrev
- Hvad undrer dig? Skriv, og lad os hjælpe med at finde svaret
80 pct. større momsindtægt til staten!
Det er bare ikke rimeligt. Enhver husholdning, butiksejer og selvstændig oplever i disse dage den ene ekstraudgift efter hinanden - især til energi.
Det vil sætte folk fra hus og hjem. Det vil lukke virksomheder.
Ved at se på min egen elregning i dag sammenlignet med et år siden, er min betaling af moms til staten - bare af mit elforbrug - steget med 80%.
På årsbasis betyder det med et forbrug på 8.000 kWh, at staten tjener 2-3.000 kr. ekstra ud over den moms og afgift på 10.000 kr. de får i forvejen.
Er det rimeligt, at staten skal tjene på folks potentielle ulykke og de stigende energipriser?
Det mener jeg bestemt ikke, og jeg har kun set på min elregning. Lægger jeg der til varmeudgiftens stigning og de øgede benzinpriser, ja så ender det i svimlende summer, som staten kradser ind på befolkningens bekostning.
Der er brug for nogle praktikere i det nye folketing, der kan viderebringe folks bekymringer og gøre noget ved dem. Det er ikke nok at yde lån, der med renters rente skal betales tilbage.
- Bliv opdateret på Viborg – modtag vores nyhedsbrev
- Hvad undrer dig? Skriv, og lad os hjælpe med at finde svaret