Replik fra Midttrafik: Vores chauffører må aldrig efterlade et barn ved et busstoppested
- Kom i dybden med Horsens – modtag vores nyhedsbrev.
- Følg os – på Facebook, LinkedIn eller Instagram.
- Tip os – hvis du har en god historie.
Ilse Depka Carstens spørger i et læserbrev fra fredag 9. december, om der ikke skulle have været udvist konduite fra chaufføren, da hendes 10-årige barnebarn blev afvist i bussen, fordi der ikke var penge på hendes buskort. Svaret er jo. Alle vores chauffører er adviseret om, at de aldrig må efterlade et barn ved stoppestedet.
Chaufføren skulle have taget barnebarnet med og bedt hende om at give besked hjemme om, at der mangler penge på buskortet. Vi beklager meget, at barnebarnet blev afvist. Samtidig vil vi opfordre til, at man tager kontakt til Midttrafik, hvis man har dårlige oplevelser i busserne.
I en situation som denne, er det vigtigt, at vi hurtigst muligt får fulgt op på hændelsen hos chaufføren. For at finde frem til chaufføren, har vi brug for en række oplysninger som fx busnummer, tidspunkt og kørselsretning.
Vi anbefaler derfor, at man skriver til os via midttrafik.dk/kundeservice. Her kan man udfylde en formular og dermed sikre, at vi får alle de nødvendige oplysninger og kan behandle sagen hurtigst muligt.