- For abonnenter
Jeg skammer mig over, at jeg ikke vil se MGP og mangler hvidvin, når jeg ser en 7-årig ukrainsk dreng græde midt i krigen
Der er atter krig i Europa. Det er ulykkeligt. Ingen ved, hvordan det ender. Lad os vise hinanden, at vi har udviklet os som mennesker og samfund siden vi kæmpede om indkøbsvogne og gær i supermarkederne, skriver klummeskribent Søren Søltoft Holmboe i denne kommentar.
- Kom i dybden med Horsens – modtag vores nyhedsbrev.
- Følg os – på Facebook, LinkedIn eller Instagram.
- Tip os – hvis du har en god historie.
Søren Søltoft Holmboe, der er hoteldirektør hos Hotel Opus, er klummeskribent hos JP Horsens. Her kan du løbende læse hans kommentarer til emner, der præger byen. Har du selv et debatindlæg, kan du skrive til: debatjphorsens@jplokal.dk
Under det ujævne og upolerede betongulv kunne man høre en skrabende lyd. Det var lillejuleaften, og der var mørkt og koldt i rummet. Lyden af noget, der skrabede mere og mere insisterende mod det rå betongulv, blev højere og højere for kort efter at blive erstattet af et lille brag, da det endelige gennembrud kom.
Forud var gået flere måneder med et slid, der vil få enhver stræbsom medarbejder i hvilket som helst firma til at blegne og skamme sig.
Det var lillejuleaften, og året var 1949. De sidste