Dyst på specialøl
Angreb på Carlsberg
BRYGGERI Danmarks næststørste bryggerikoncern, Royal Unibrew, indleder nu et frontalt angreb på Carlsberg med en aggressiv satsning på det boomende marked for udenlandske og danske specialøl, skriver dagbladet Børsen. Her har Carlsberg via datterselskabet House of Beer sat sig på næsten 40 pct. af markedet og spinder guld på at sælge udenlandske konkurrenters øl. Royal Unibrews nye offensiv lanceres i selskabet Xbeer, som stræber efter at vinde op imod en femtedel af det lukrative marked allerede inden udgangen af næste år. »Vi forventer at vinde 10-20 pct. af markedet for specialøl inden udgangen af 2007. Lanceringen af Xbeer hænger nøje sammen med vores strategiplan Mach II, hvor det det overordnede mål er en vækst i omsætning på 50 pct. i perioden 2005-2007,« siger Royal Unibrews topchef, Poul Møller, til Børsen.