Dyst på specialøl

Angreb på Carlsberg

BRYGGERI Danmarks næststørste bryggerikoncern, Royal Unibrew, indleder nu et frontalt angreb på Carlsberg med en aggressiv satsning på det boomende marked for udenlandske og danske specialøl, skriver dagbladet Børsen. Her har Carlsberg via datterselskabet House of Beer sat sig på næsten 40 pct. af markedet og spinder guld på at sælge udenlandske konkurrenters øl. Royal Unibrews nye offensiv lanceres i selskabet Xbeer, som stræber efter at vinde op imod en femtedel af det lukrative marked allerede inden udgangen af næste år. »Vi forventer at vinde 10-20 pct. af markedet for specialøl inden udgangen af 2007. Lanceringen af Xbeer hænger nøje sammen med vores strategiplan Mach II, hvor det det overordnede mål er en vækst i omsætning på 50 pct. i perioden 2005-2007,« siger Royal Unibrews topchef, Poul Møller, til Børsen.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.