Indgreb gør ondt på Sonofon

Myndighedskrav om lavere afregningspriser internt i mobilbranchen har været et dyrt bekendtskab for Sonofon.

»Det har betydet nogle procenter på indtjeningsmarginen,« erkender adm. direktør Henrik Clausen.

Præcist hvor mange millioner, IT- og Telestyrelsens krav om lavere engrospriser på kald fra fastnet- til mobilselskaber har betydet, vil Sonofon-direktøren ikke ud med. Men et kig på det seneste kvartalsregnskab viser, at Sonofon ved et fald på blot 3 pct. i indtjening får barberet op mod 40 mio. kr. af kvartalets overskud.

Henrik Clausen ærgrer sig over indgrebet, men understreger, at milliontabet er indregnet i forventningerne til Sonofons samlede årsresultat.

»Men det betyder, at vi skal arbejde ekstra hårdt for at nå vores mål,« siger Sonofondirektøren.

TDC, Telia og Sonofon fik 1. maj trukket en prisaftale ned over hovedet af IT- og Telestyrelsen, som betyder, at de tre selskaber frem til 2008 skal sænke den interne afregningspris over for fastnetselskaber med 35 pct. Indgrebet sker i håb om, at fastnetkunder vil slippe billigere, når de ringer til mobiltelefoner.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.