- For abonnenter
Lyskurv guider bankkunder
Røde, gule og grønne farver skal fremover pryde bankernes investeringsprodukter for at hjælpe kunderne med at vurdere risiko og kompleksitet. Forbrugerrådet hylder mærkningsordningen, men bank advarer mod at stole blindt på farverne.
Den 1. juli bliver det nemmere at være bankkunde. Fra den dato skal bankrådgiverne nemlig male de produkter, de sælger, enten røde, gule eller grønne afhængig af risiko og kompleksitet.
Det er hensigten, at farverne skal øge kundernes bevidsthed om, at de måske er ved at købe et produkt, hvor deres penge risikerer at blive tabt på gulvet frem for at
Giv adgang til en ven
Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.
Giv artiklen via:
Du kan ikke give flere artikler
Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.
Denne funktion kræver Digital+
Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.
SE ABONNEMENTERALLEREDE ABONNENT? LOG IND
Denne funktion kræver Digital+
Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.
SE ABONNEMENTER ALLEREDE ABONNENT? LOG INDTeknisk fejl
Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.
Forsøg igen senere.