• For abonnenter

Desværre, kortet er spærret

Erhvervsjura Kortudstedere har ret til at spærre for et kreditkort, hvis der optræder ”påfaldende” betalingsmønstre. Men kortejeren skal ikke forvente at blive informeret.

Han havde prøvet det før. Ekspedienten i Harrods gav mig kreditkortet tilbage med et »desværre, det er spærret - har De ikke et andet?«



Jeg havde ikke prøvet det før og insisterede på, at der måtte være tale om en fejl. Jeg havde jo lige brugt kortet i en anden forretning uden problemer.



Ekspedienten var fortsat upåklageligt høflig og bemærkede, at der jo altid forekom fejl, at linjen kunne være optaget, at kortet var blevet slidt (det var i øvrigt en sandsynlig forklaring), at hø

Læs alle artikler i
én måned for 1 kr.
Gennemsnittet læser 69 artikler pr. måned –
sværvægterne læser 150 artikler pr. måned.
Kom godt i gang

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen