• For abonnenter

TDC håber på blød landing i sag om prisstigninger

TDC satser på et møde med Forbrugerstyrelsen kan skabe klarhed over, hvordan selskabet og branchen skal tolke en ny afgørelse i Forbrugerklagenævnet. Som tingene står nu, vil afgørelsen tvinge teleselskaberne til at tage direkte kontakt til hver eneste kunde, når der gennemføres prisstigninger.

Skal teleselskaberne meddele hver enkelt kunde om prisstigninger, eller er det nok blot at indrykke en annonce bagest i en avis?

Hidtil har selskabernes egne abonnementsvilkår slået fast, at det som hovedregel er nok blot at meddele prisstigninger via dagspressen. En praksis, der har stået på i mange år, uden at det øjensynligt har givet problemer.

Men nu siger Forbrugerklagenævnet, at selskabernes årelange praksis er i strid med god markedsføringsskik og et brud på aftaleloven, fordi der ikke e

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen