• For abonnenter

Detailkæder i opgør med leverandører om lancering af nye produkter

Baggrund: Dagligvareleverandørerne anklager de store kæder for at bremse innovation og konkurrence ved at lancere endnu flere varer under egne mærker.

Artiklens øverste billede
Irma under Coop Danmark er blandt de danske dagligvarekæder med en høj andel af egne mærker til produkterne.

Øget kontrol med egne mærker i supermarkeder og discountbutikker kan reducere udviklingen af nye produkter. Og samtidig også begrænse konkurrencen.

Det mener organisationen Dagligvareleverandørerne, efter at tal viser, at op mod 32 pct. af volumen på det danske marked for dagligvarer nu fyldes af kædernes egne mærker, der kaldes

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.