• For abonnenter

Dyrt for branchen med alt for mange butikker

Detailhandel: Massiv konkurrence giver dårlige tal hos Coop og købmændene. Mange butikker drives med underskud. Udskilningsløb er i gang.

Artiklens øverste billede
Kiwi er en af de supermarkedskæder, der fortsat har store huller i den geografiske dækning. Kæden regner med at åbne 15-20 nye butikker om året. Arkivfoto: Carsten Andreasen

Intens konkurrence koster dyrt for flere af de største aktører på dagligvaremarkedet.

Indtjeningen i Coop Danmark og købmandskoncernen Dagrofa er raslet ned i det seneste år, mens Dansk Supermarked holder fast i branchens højeste lønsomhed.

Massiv overkapacitet betyder, at mange butikker drives med underskud, men kæderne tøver med at lukke forretninger, fordi det er en åbning til konkurrenterne.

Dansk Supermarked tager konsekvensen og letter foden

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen