• For abonnenter

»Opgaven er at forholde sig til situationen«

ANALYSE: Peugeot Danmark er en af bilbranchens største aktører, men har hidtil ikke været i stand til at hive prisen op på danskernes foretrukne bil – den lille model uden ekstraudstyr. Det rækker ikke længere at være en dygtig bilkender og bilsælger, lyder det fra adm. direktør Kenneth Hansen.

Artiklens øverste billede
Selv om salget af de mindste biler går strygende, går det alt andet end strygende for bilbranchen, fordi markedet er meget konkurrencepræget. Hos Peugeot Danmark A/S, som Kenneth Hansen er adm. direktør for, kostede en mikrobil tidligere 115.000. I øjeblikket er prisen 65.000 kr. Foto: Lars Krabbe

Kenneth Hansen siger til allersidst, at han ikke ønsker at lyde som en klynkende mand. Han har kun remset alle branchens problemer op for at kunne pege fremad mod løsningen.

Det er vigtigt at huske på, men sikkert let at glemme. For de danske importører og forhandlere af biler må føle sig som en flok klasselærere, der er ved

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.