• For abonnenter

Priskrig på frugt og grønt

Forbrugerne bolter sig i billige tilbud, men priskrig på frugt og grønt koster dyrt for dagligvarekæderne.

En voldsom og vedvarende priskrig på frugt og grønt koster dagligvarekæderne snesevis af millioner kr. i mistet indtjening.

Forbrugerne kan glæde sig over masser af billige tilbud, mens taberne kan blive de danske leverandører. De kan ikke følge med ned i pris, og i stedet må de se udenlandske producenter løbe med ordrerne.

Det var den tyske discountkæde Lidl, som i efteråret med uhørt lave priser satte gang i en priskrig, som har raset lige siden. Hver uge er der slagtilbud på salat, gulerødder

Læs alle artikler i
én måned for 1 kr.
Gennemsnittet læser 69 artikler pr. måned –
sværvægterne læser 150 artikler pr. måned.
Kom godt i gang

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen