• For abonnenter

Topdanmark bruger en talende robot til at møde kunderne

Et af Danmarks største forsikringsselskaber lod sig inspirere af teknologi fra udlandet for at forbedre mødet med kunderne. Det begyndte som et pilotprojekt og har siden vokset sig til hele Topdanmarks kundeservice.   

Artiklens øverste billede
Heidi Torm ser voicebotten som et supplement til den personlige betjening. Foto: PR

Når kunderne ringer til Topdanmark, får de i første omgang ikke et menneske i røret. De hører stemmen fra en robot – en såkaldt voicebot – der både kan forstå og tale dansk. Kunderne vil her fortælle deres ærinde til voicebotten, før den rette medarbejder tager over. Det betyder et farvel til de velkendte telefonkøer, hvor kunderne selv

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.