• For abonnenter

Facebook, Google og resten af big tech er i stormvejr - men her er vinderne

Annoncer på nettet er i en brydningstid, som giver nogle af de store tech-selskaber alvorlige problemer, mens andre skummer fløden.

Artiklens øverste billede
Elon Musk hænger som en skygge over Twitter, som i forvejen har meget andet at tænke på. Hele det digitale annoncemarked er nemlig i bevægelse og nogle steder i problemer. Foto: Jim Watson/AFP

For ikke så længe siden var der ikke ret meget drama i regnskaberne fra de amerikanske tech-giganter. Normalt ville både omsætning, antal brugere og overskud stige år for år. Kun nogle store milliardbøder her og der krattede lidt i lakken.

Men nu er der høj sø, og de tidligere så ufejlbare aktier bliver fulgt nøje, efter de

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.