• For abonnenter

Reklamefirmaet Adform kiksede en børsnotering og ramte muren – nu er selskabet tilbage med globalt vokseværk

Interview: Den danske konkurrent til Google og Facebooks reklamemaskiner snublede i 2018 i sin ellers succesfulde rejse. Men efter en større turn-around er Adform nu tilbage på vækstsporet, siger direktør Troels Philip Jensen.

Artiklens øverste billede
For to år siden blev Troels Philip Jensen sat ind som direktør for Adform og afløste selskabets stifter og hovedaktionær. Nu er udviklingen blevet vendt til vækst, efter en mislykket børsnotering ramte selskabets vækst. Foto: Gregers Tycho

Konkurrenterne er mægtige reklamemaskiner hos de store tech-giganter. Men danske Adform havde gennem mange år fået bygget et avanceret produkt op, der kunne give Google og Facebook kamp til stregen.

Alt var godt – indtil planerne om en børsnotering gik i vasken i 2018. Dengang kolliderede børsplanerne med en nedtur for tech-aktier

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.