• For abonnenter

Kan man tjene penge på grønne initiativer? Kvinderne bag Grim har fundet en opskrift

Der er mere end én god grund til, at virksomheder kan vinde stort på at arbejde med bæredygtighed, fortæller de to forfattere til den nye bog ”Bæredygtig business”, som vi her bringer et uddrag af.

Artiklens øverste billede
I bogen "Bæredygtig business" fortæller de to forfattere om, hvorfor virksomheder bør satse på en bæredygtig agenda. Firmaet "Grim" fandt en genvej til markedet ved at sælge kasserede grøntsager. Arkivfoto: Peter Hove Olesen/POLFOTO

Du kan sikkert finde mange rigtig gode grunde til, hvorfor det ikke er lige nu, du skal i gang med at arbejde med bæredygtighed. Vi ved alle sammen, at der er nok at se til i forvejen, når virksomheden skal fungere.

Men én af de ting, som også er vigtig for en leder eller nøgleperson, er at hæve sig over dagligdagens udfordringer og sætte det lange lys på. Når du gør det, er der en række gode grunde til, at din virksomhed skal arbejde med bæredygtighed.

Bæred

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen